L'activitat de
“El protagonista de la setmana”, és un intent de reforçar l'aprenentatge de les
habilitats socials i emocionals, l'autoconeixement, l'autoestima i l'empatia
entre uns i altres. Es tracta a més d'afavorir la comunicació i expressió
verbal.
Objectius
didàctics:
- - Tenir iniciativa a
explicar les seves pròpies experiències.
- - Recordar vivències i
anècdotes de la seva vida.
- - Manifestar els seus
gustos i preferències.
- - Expressar les seves
emocions i sentiments.
- - Reconèixer la pròpia imatge
i les característiques del seu propi cos.
- - Reconèixer i
identificar als familiars i amics més propers.
- - Identificar el seu
propi habitatge.
- - Enriquir el nostre
vocabulari.
Referents a la
resta del grup:
- - Respectar el torn de
paraula i esperar el moment precís per parlar.
- - Ser capaç d'escoltar
amb atenció als altres.
- - Ser capaç de realitzar
preguntes per satisfer la curiositat.
El fonament
d'aquesta experiència es basa en la necessitat d'atendre als nens i nenes, de
tractar a cadascun d'ells i elles de manera personalitzada i especial, de
respectar els seus interessos reals i fer possible que els aprenentatges siguin
significatius i funcionals, d'implicar a les famílies amb l'escola, de millorar
les habilitats socials i afavorir la comunicació a través d'una estructura
sistemàtica de les activitats d'expressió oral. La idea de “El protagonista de
la setmana” pretén oferir a cadascun d'ells un moment en el qual siguin únics.
Serà un temps on
les famílies compartireu amb nosaltres les rutines que fem cada matí a l’assemblea.
Seguidament, a través d’un recull de fotos que porteu de casa, ens presentareu
a la vostra família i ens explicareu aspectes de la vida del vostre fill/a: com
era de petit/a, que li agradava fer, quines són les coses que més li agraden,
les seves joguines preferides i tot allò que considereu important. Una vegada
acabada l’explicació, les famílies desenvolupeu una activitat relacionada amb
els interessos del nen/a.
Finalment
assenyalar que "El protagonista de la setmana" és una proposta amb la qual es
pretén aconseguir partir de la realitat del nen/a i utilitzar-la com a font
d'aprenentatge, facilitar la implicació de les famílies a l'educació dels seus
fills/as i aconseguir que l'alumne/a adquireixi aprenentatges significatius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada