Una vegada va passar el període d’adaptació ja ens trobàvem
tot el grup classe en horari complet. Per tant, va arribar el moment de
començar a organitzar la nostra aula poc a poc.
Per tal d’aconseguir que el nostre espai d’aula sigui un
lloc acollidor, on els infants es sentin a gust, un lloc adaptat a les seves
necessitats i autonomia, comencem a pensar que necessitàvem en classe per
organitzar-nos dia a dia. Així doncs, i en la mida del possible, comencen
a preparar i a decorar la nostra classe entre tots. Aquest treball seguirà ajudant a
la seva adaptació i pertinença a un grup.
El primer que vam fer va ser pintar un dibuix per desprès
penjar-los als penjadors de l’entrada de classe.
Vam col·locar la nostra foto als penjadors del bany per
posar la nostra tovallola.
Vam fer el primer dibuix a l’escola amb pintura de dits.
Vam posar el nom a les cadires, també el nom als fitxers
on anirem guardant les feinetes i vam decorar un espai de l’aula amb corones
d’aniversari per saber quin dia fan anys (primer organitzem les corones per número i desprès ens col·loquem amb la corona on surt la nostra foto). I finalment, les pengem a la paret.
Vam dedicar diferents sessions a organitzar la nostra
assemblea: vam començar posant els cartells dels encarregats, vam mostrant El MURAL DE L'ESCOLA I DE CASA on cada dia
passarem llista. Un nen o nena encarregat passa llista ensenyant el nom de cada
un/a i l’aferra al joc corresponent.
Un altra dia vaig presentar el CALENDARI. Damunt aquest
cada dia treballarem la data, el dia que és, el número i el temps
A una altra sessió vam preparar L'HORARI per tal de tenir
visible cada dia les activitats que anem a fer.
Vam introduïr el JOC PER RACONS. Cada racó té un color i
material específic. Fem la tria ajudant-nos d’un mural del color de
cada racó. El nen/a tria un racó posant el seu nom al mural del racó escollit. La idea
és que no repeteixin racó fins haver passat per tots, així com que el grup de
companys/es de joc sigui sempre diferent per afavorir la relació entre tots/es.
I, quan ja teniem nom per la classe, vam fer el lleons
per les taules. En primer lloc, cada nen/a va dir un color i seguidament, vam fer un votació per triar només tres colors, un per taula. D'aquesta manera cada taula és d'un color.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada