El nom de la classe sovint és un referent per a infants i
mestres que els serveix per identificar el grup en diverses situacions
educatives i lúdiques.
Pertànyer a un grup dóna seguretat, i a més, afavoreix el
desenvolupament de les potencialitats individuals però hem de ser conscients
que aquest sentiment no el dóna el nom, sinó la vinculació emocional que es
crea entre tots.
La tria d’aquest nom és un procés molt especial que es
viu amb molta il·lusió. Això ens portaria feina durant uns quants dies.
El primer que vam fer una excursió per l’escola i vam
veure un dibuix dels “Trolls” a la classe de 5 anys, i varen començar a dir:
“Mira Trolls!”, i jo els vaig preguntar : “sabeu per què hi ha un dibuix de
Trolls? Perquè aquesta classe es diu la classe dels Trolls
Vam tornar a classe i vam fer una assemblea davant de la
pissarra digital on vam començar fent una pluja d’idees on cada infant va
aportar la seva preferència, és a dir, va compartir amb la resta del grup el
nom que li agradava per la classe. Aquest és un treball en gran grup, de tal
manera que asseguts a l’estora un/a a un/a deixavem constància a la pissarra
digital buscant fotografies d’allò que deien.
Una vegada acabada la pluja d’idees vam començar la
votació individual, sortint a la pissarra digital i fent una línia al costat de
la fotografia que més ens agradava.
Va sortir un empat, així que, decidim que l'endemà tornaríem a
votar entre els dos noms que havien sortit, els taurons i els lleons.
Al dia següent, vam tornar a fer la mateixa operació,
d’un en un sortien a la pissarra digital i marcaven el que més els agradava. Comptem totes les
ratlles i anotem el número per saber quin ha estat el nom guanyador i....
Finalment, va sortir ELS LLEONS!
Així que, ens vam seure a la nostra cadira i cadascun va
dibuixar el seu lleó.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada